vrijdag 13 maart 2015

Nieuwsbrief van maart 2015

Beste ouders,

Het is een feit! Eind maart starten wij een nieuwe peutergroep op locatie Noord. En wel op de maandag- en donderdagochtend van 8.30 – 12.00 uur. En natuurlijk hoort daar een groepsleidster bij. Zij stelt zichzelf even aan u voor:

Hallo allemaal,

Vanaf eind maart mag ik als peuterleidster gaan werken op de nieuwe groep
van de Peutertuin. Op de locatie Noord wordt vanaf dan een nieuwe groep
gestart.
Graag wil ik mij aan jullie voorstellen. Ik ben Tryntsje Kok Akkerman en ben
23 jaar werkzaam geweest in de kinderopvang van Harlekijn/KiddyWorld/Estro.

Vorig jaar ben ik ernstig ziek geweest en tijdens mijn ziek zijn ben ik
ontslagen vanwege het faillissement  van Estro. Ik heb daar best verdriet
van gehad. Maar ging op dat moment voor gezond worden en dacht er komt vast
wel weer iets op mijn pad.

En nu mag ik dan gaan werken op de Peutertuin.
Werken met kinderen, hen begeleiden in spel, ontdekken, samen spelen, samen
delen, creatief met ze zijn, voorlezen, zingen......het is iets wat ik zo
graag doe.
Zelf ben ik moeder van drie dochters en heb vijf kleinkinderen. Ook daar
geniet ik volop van.

Maar om samen met een team de peuters te begeleiden op de Peutertuin is waar
ik erg naar uitzie. Ik hoop op een mooie tijd en zie jullie binnenkort vast
op maandag en donderdagochtend.

Een hartelijke groet van Tryntsje Kok Akkerman
.
 Lente!!
Alle kinderen van De Peutertuin maken de komende weken kennis met de lente. Er worden zonnebloemen gekweekt in een kweekkastje en tuinkers gezaaid. Ook de ‘werkjes’ in het lokaal zijn aangepast.
De zonnebloemen worden geplant rondom in onze eigen Peutertuin en de tuinkers eten we lekker samen op met een toastje.

NL DOET!
Bij de lente hoort ook het opruimen van de tuin. Vrijdag 20 maart komen er op Locatie Centrum wat vrijwilligers die mee doen met ‘NL Doet!’ Zij gaan ons helpen met de zandbak, die wordt leeggehaald en weer gevuld. Ook de betonnen rand krijgt een opknapbeurt. Er zal worden geschept, geharkt, geveegd, gesnoeid, geplant en opgeruimd. Daar is wel gereedschap voor nodig. Bent u in het bezit van een hark, schep, kruiwagen of bezem? Wilt u deze dan aan ons uitlenen deze vrijdag? Graag!
En natuurlijk bent u ook van harte welkom om een handje mee te helpen … ;-)

Agenda
De vrije dagen en vakantie voor de komende periode zetten we hieronder nog even op een rijtje:

  • Studiedag                  do     02-04-2015   (alleen locatie centrum)
  • Pasen:                       vr      03-04-2015  t/m              ma 06-04-2015
  • Meivakantie:             ma     27-04-2015  t/m   vr 08-05-2015
  • Hemelvaart:              do     14-05-2015   t/m vr 15-05-2015
  • Pinksteren:               ma     25-05-2015
  • Personeelsdag:          di      26-05-2015   (alleen locatie Centrum)
  • Zomervakantie:        ma     06-07-2015    tot  vr 14-08-2015

Opa en Oma dag

Om alvast te noteren in de agenda ….ook organiseren we dit schooljaar een opa/oma dag. Op De Peutertuin zijn alle opa en/of oma’s van harte welkom op maandag 8-, dinsdag 9- en woensdag ochtend 10 juni vanaf 9.30 uur. De kinderen kunnen hun opa/oma dan wegwijs maken in de Peutertuin en hen misschien zelfs wel een lesje geven …